شناسهٔ خبر: 30562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان فارس برگزار شد:

برگزاری اولین نشست هماهنگی راهداری زمستانی سال ۹۵ در استان فارس

نشست با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرمانده قرارگاه پلیس‌راه انتظامی شمال استان، رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان‌های فارس، فرماندهان پلیس‌راه‌های استان و نمایندگان سایر ادارات و نهادهای ذی‌ربط اولین نشست هماهنگی راهداری زمستانی سال ۹۵ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور گفت: راهداران فارس آمادگی این را دارند که زمستان آرامی را برای کاربران جاده‌ای فراهم سازند.

وی افزود: امسال ۸۵۰ راهدار و بیش از ۴۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۶۴ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار در قالب ۷۳ اکیپ، ۱۲۳ گشت راهداری بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان فارس را که نیاز به عملیات برف‌روبی دارد تحت پوشش قرار خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به بکار گیری ۱۴۰ دوربین ثبت تخلف، ۱۲ دوربین ترافیکی و ۷۸ دستگاه تردد شمار فعال در سطح استان، خواستار همکاری تمام نهادهای مرتبط در امر کاهش تصادفات جاده‌ای شد.

وی گفت: با تمام توان و با همکاری تمامی زیرمجموعه‌های سازمانی تا پایان سال ۹۵ تمامی نقاط حادثه‌خیز رفع و از سال آینده نقاط حادثه‌خیز از ادبیات سازمان خارج خواهد شد و پس از آن عبارات نقاط دارای تصادف، نقاط فاقد تصادف و یا نقاط پر تصادف استفاده خواهد شد.

در ادامه سرهنگ احمدی با تأکید بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر میان ارگان‌ها و ادارات مرتبط در امر ایمنی و ترافیک گفت: با تعامل و همکاری‌های مداوم و منظم پیش‌بینی می‌شود کاهش چشمگیری در آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای حاصل شده و خدمات ارزنده‌تری به کاربران جاده‌ای در طرح زمستانی سال جاری ارائه کرد.

وی همچنین با تشریح توصیه‌ها و نیز انتظارات پلیس‌راه از راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، ایمنی و ترافیک، راه و شهرسازی، هلال‌احمر، اورژانس، هواشناسی و سایر نهادهای مرتبط پرداخت و راهکارهای مناسبی جهت کاهش تصادفات ارائه کرد.

وی ادامه داد: آمار تصادفات و کشته‌ها در کمربندی شیراز تکان‌دهنده است و در کمترین زمان ممکن باید با شهرداری و سایر نهادها هماهنگی لازم به عمل آید تا این مشکل مرتفع گردد.

نظر شما